Eerste dagen in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hesopreis - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hesopreis - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Siem Reap

Door: Hes

Blijf op de hoogte en volg

12 September 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi! Even een kort verslag van wat ik tot nu toe heb gedaan :). Na mijn vlucht, die prima verliep, werd ik bij siem reap airport opgehaald door phal van de NGO. Helaas was phal zijn auto op de heenweg kapot gegaan, dus stonden we gezellig met een niet werkende auto bij het vliegveld. Phal belde toen iemand anders om mij op te halen. Een uur later kwam Phey, zij had alleen geen auto, maar zoals heel cambodja een motor, dus ik met backpack en al achterop de motor. Dit viel gelukkig wel mee en zij bracht me naar het guesthouse.

De tweede dag ben ik met Phey naar een house warming party geweest van haar vriendin. Dit feest was alleen wat anders dan in NL :), iedereen zat op de grond en at lokaal eten en de kinderen speelden in de modder. Ze wilden heel graag dat ik al het eten ging proeven en ze vonden het heel grappig als ik het nogal spicy vond.

Vandaag heb ik voor het eerst lesgegeven. Dit was leuk maar op z'n zachtst gezegd niet al te georganiseerd :).Volgens de directrice van het schooltje zou ik eerst drie dagen kijken en helpen bij andere leraren en dan zelf lesgeven. S' ochtends keek ik dus bij een les voor de oudste kinderen, die ongeveer tussen de 8-12 jaar oud zijn. Ik heb toen ook nog even gekeken bij Haruna, een andere Japanse vrijwilligsters die ook bij mij in het guesthouse woont. Haar les was meer een soort van apenkooi. Ze geeft les aan de jongste kinderen die gewoon de hele tijd lopen te schreeuwen en met elkaar aan het stoeien zijn. En dan moet ze daar een soort van over heen schreeuwen om ze uit te leggen wat de Engelse letters en cijfers zijn. Dat was dus een nogal komisch gezicht, ik zal proberen nog een even een filmpje te maken.

Dit was dus allemaal nog wel te doen maar toen ik smiddags terugkwam voor de middag sessie was de lerares bij wie ik had gekeken er niet meer, dus toen moest ik die kinderen dan maar zelf lesgeven van de directrice. Toen stond ik daar dus, zonder enig idee wat ik aan die kinderen moest leren. De directrice zei dat ik wel kon herhalen wat we sochtends hadden gedaan. Dat heb ik dus een soort van gedaan en toen heb ik maar zelf wat lesstof bedacht. De kinderen vonden het allemaal erg leuk dat ik nieuw was en gingen allemaal vragen aan mij stellen om te laten zien wat ze al kunnen zeggen in het Engels. Volgens de directrice is er normaal wel een curriculum waar staat wat er in welke les moet worden gegeven, maar blijkbaar was daar vanmiddag even geen tijd voor, ik hoop er morgen wel een lesplan is!


  • 12 September 2016 - 18:54

    Iris:

    Leuk Hes! Toch iets anders dan de dicatuur op onze school!

  • 23 September 2016 - 20:20

    Eele Jan:

    Hester: Veel succes zou ik zeggen.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja & Australië

.

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2017

Laatste weken!

18 December 2016

Fraser Island en de Gold Coast!

29 November 2016

Surfen, slangen en kangaroes!

16 November 2016

Kampot & Bangkok!

08 November 2016

Cambodjaanse bruiloft!

Actief sinds 08 Sept. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6572

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 18 Januari 2017

Cambodja & Australië

Landen bezocht: