Kompong Phluk en Pchum Ben - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hesopreis - WaarBenJij.nu Kompong Phluk en Pchum Ben - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hesopreis - WaarBenJij.nu

Kompong Phluk en Pchum Ben

Blijf op de hoogte en volg

26 September 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi! Ik ben nu inmiddels twee en halve week in Siem Reap en gisteren hebben Haruna, mn Japanse huisgenote en ik, Kompong Phluk bezocht. Dit is een drijvend dorp op het Tonle Sap meer, het grootste meer van Cambodja. Paul wilde ons wel brengen, dus daar waren we erg blij mee. Ik maakte nog even een grapje tegen Paul toen we weg gingen dat het bedoeling was, dat de auto het deze keer wel deed. Paul moest toen ook erg lachen, en zei dat de auto gerepareerd was. 20 minuten later stonden we weer midden in een dorp, met een niet startende auto. Goede reparatie dus .. :) gelukkig helpen lokale mensen elkaar hier erg veel en was er ook iemand die iets van auto's wist. Ik weet niet wat ze hebben gedaan onder de motorkap maar na een uur konden we weer verder. Bij het meer aangekomen kochten we een ticket voor een bootje en die vaarde ons door het dorp heen. Het was erg mooi om te zien, hoe deze mensen leven. Ze hebben alles op palen gebouwd, er is ook een school en een kerkgebouw op palen.

Verder geef ik vanaf deze week alleen les in de ochtend en werk ik smiddags aan de nieuwe website voor de school. De basis van de website is er al, want net zoals heel Cambodja, heeft Paul gewoon de website van een andere NGO gekopieerd en past die daar na aan. Plagiaat is hier echt totaal geen issue. Paul heeft me bijvoorbeeld ook laten zien welk ander guesthouse hij heeft gekopieerd voor zijn eigen guesthouse. Ik vond dat het zwembad al een beetje op een rare plek zat in het guesthouse, er is namelijk helemaal geen plek om het zwembad heen om te zitten. Maar dit komt dus omdat hij dat precies heeft gekopieerd van het andere guesthouse alleen hadden die net iets meer ruimte ..

Deze week is het een speciale week in cambodja. Deze week eindigt namelijk de Pchum Ben periode for de monniken. Tijdens Pchum Ben komen de monikken terug uit de rural areas om 15 dagen in de pagodas te bidden. Tijden deze dagen geven de gewone mensen kleding en eten aan de monniken. Wij gaan dit met alle teachers op woensdag doen. Haruna gaat niet mee, zij moet inpakken want ze gaat straks terug naar Japan. Aan het einde van Pchum Ben gaan de meeste cambodjanen naar hun (groot)ouders en vieren ze de generaties voor hen. De school is deze week daarom dicht vanaf dinsdag.

Gisterochtend ben ik ook even naar de markt geweest in het centrum. Siem reap heeft een hele grote overdekte markt. De markt is alleen wat anders dan bij ons. Als je bij het kledinggedeelte bent gaat de verkoopster gewoon de hele tijd naast je staan praten tot dat je iets koopt. Je kan niet even normaal ergens naar kijken. En bij het eetgedeelte liggen er allemaal varkenshoofden, kippen en enorme vissen te koop. Al het vlees en vis ligt er gewoon ongekoeld dus het ruikt niet echt heel frisjes. Ik heb mezelf dus maar beperkt tot de fruitafdeling :).

Ik heb de foto's van oa het drijvende dorp toegevoegd!

  • 27 September 2016 - 08:06

    Joke:

    Ik hoop niet dat de monniken afhankelijk van jouw kleding zijn, want zoveel zat er niet in je rugzak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja & Australië

.

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2017

Laatste weken!

18 December 2016

Fraser Island en de Gold Coast!

29 November 2016

Surfen, slangen en kangaroes!

16 November 2016

Kampot & Bangkok!

08 November 2016

Cambodjaanse bruiloft!

Actief sinds 08 Sept. 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 6569

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 18 Januari 2017

Cambodja & Australië

Landen bezocht: