Eerste week lesgeven - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hesopreis - WaarBenJij.nu Eerste week lesgeven - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hesopreis - WaarBenJij.nu

Eerste week lesgeven

Door: Hes

Blijf op de hoogte en volg

18 September 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi! Inmiddels ben ik nu een week in cambodja, en al een stuk meer gewend aan de temperatuur, het lesgeven en het eten :). Het lesgeven was na de eerste dag beter georganiseerd, ik heb in verschillende klassen de Cambodjaanse teacher geholpen. De teachers zijn meestal erg blij als ik ze kom helpen, want ze willen ook erg graag hun eigen engels verbeteren :). Als de kinderen aan het werk zijn, help ik hen meestal met uitspraak oefenen etc. Er zijn vier klassen op de school van verschillende leeftijden en in de middag is er nieuwe groep leerlingen. De kinderen gaan dus maar een halve dag naar school.

Vanaf deze week ga ik vast lesgeven aan de oudste kinderen samen met phao, een andere teacher. Ze zijn ongeveer 8-12 jaar oud en kunnen al aardig wat engels, ze zijn beter denk ik dan de gemiddelde Nederlandse leerling van die leeftijd :). De inhoud van de lessen is best wel gestructureerd, er is een lesson plan voor elke les, waarin staat wat er die dag moet worden besproken. De kinderen krijgen niet alleen engels maar ook rekenen en bijvoorbeeld lessen over hygiëne en gezondheid. Ze zijn echt heel goed in rekenen, ze kunnen bijvoorbeeld zo 56x78 op papier uitrekenen in een paar seconden. Ik deed eerst langer over het nakijken van hun werk, dan dat zij deden over het maken ;).De kinderen vinden het meestal ook erg leuk als ik kom helpen. Ze geven me soms ook tekeningen die ze hebben gemaakt, erg schattig.

Verder heb ik deze week ook les gegeven op de tweede school van de organisatie. Deze school is veel kleiner en zit een stuk verder buiten siem reap. Daar gingen we daarom op de moto naar toe. Normaal fiets ik altijd naar de school. Deze school is een stuk simpeler, er is bijvoorbeeld geen elektriciteit en geen ventilatie, dus het is er erg warm. Ook hebben de twee klaslokaaltjes daar niet echt muren dus er lopen gewoon honden en kippen door het lokaal heen :p.

Ik merk wel dat het wereldbeeld van de gemiddelde cambodjaan wel wat anders dan bij ons en dat is soms wel grappig. Zo dachten de andere teachers bijvoorbeeld dat we in NL frans spraken. En toen ik het met phao over dinosauriërs had en ik vertelde dat ze uitgestorven waren, dacht zij dat onze oma's ze misschien nog gezien hadden, ok ja heel misschien ..

Deze week ben ik ook een paar keer naar pubstreet geweest, de meest bekende straat van Cambodja. Hier zijn allemaal restaurants en kroegen en lopen ook de meeste toeristen rond. Alles is in het Engels en alle restaurants hebben ook westers eten op de menukaart. In de meeste clubs wordt ook engelse muziek gedraaid met af en toe een verdwaald cambodjaans popnummer tussendoor :).

Tot zover wat ik deze week ongeveer heb gedaan, vanmiddag ga ik voetballen met een van de andere teachers :). Ik heb een aantal foto's van het lesgeven toegevoegd!

Hes



  • 23 September 2016 - 20:28

    Eele Jan:

    Leuke foto's: wel kleine klasjes, maar wel lachende kids zo te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja & Australië

.

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2017

Laatste weken!

18 December 2016

Fraser Island en de Gold Coast!

29 November 2016

Surfen, slangen en kangaroes!

16 November 2016

Kampot & Bangkok!

08 November 2016

Cambodjaanse bruiloft!

Actief sinds 08 Sept. 2016
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 6601

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 18 Januari 2017

Cambodja & Australië

Landen bezocht: