Surfen, slangen en kangaroes! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hesopreis - WaarBenJij.nu Surfen, slangen en kangaroes! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hesopreis - WaarBenJij.nu

Surfen, slangen en kangaroes!

Door: Hes

29 November 2016 | Australië, Byron Bay

Hoi! Inmiddels ben ik al een stuk verder omhoog de oostkust op en ben nu samen met Eline in Byron Bay! We zijn samen vanuit Yamba hierheen gereisd. Daarvoor was ik in de Blue Mountains en Sydney. In Sydney ben ik twee dagen geweest en heb oa het Opera House, de Harbour bridge en Bondi beach gezien. Ik ging met Frieda, een Noors meisje, naar Bondi beach en zij is heel erg fan het tv programma dat over de lifeguards op dit strand gaat. Toen we daar aankwamen zijn we dus eerst langs alle lifeguards gelopen, Frieda kende ze allemaal bij naam :p. Na Sydney ben ik naar de Blue Mountains, een National park in de buurt gegaan. Hier ben ik drie dagen geweest en heb twee tracks met een Duits meisje, ook een Frieda :D, gelopen. Na de Blue Mountains ging ik naar Yamba een klein surfdorpje waar Eline ook kwam.

In Yamba komen veel professionele surfers trainen want de golven zijn er erg hoog, ik heb er zelf ook gesurft. Ik heb ook nog kangaroes op de golfbaan en dolfijnen gezien, dat was erg cool! De kangaroes waren niet schuw en we konden best wel dichtbij komen.

Het hostel in Yamba was heel cool, ze hadden allemaal activiteiten zoals beerpong en bonfire night. Ook is er twee keer per week Shane's Tour. Niemand weet eigenlijk wat de tour inhoudt maar iedereen in het hostel zegt dat je het moet doen. Eline en ik deden hem dus ook. Het was echt de raarste en leukste tour die ik ooit heb gedaan. Het enige wat we wisten is dat we gingen cliffjumpen en vissen voeren. Het begon ermee dat Shane, eigenaar van het hostel, allemaal foto's van blessures liet zien van mensen die van de kliffen waren gesprongen. Iedereen werd hierdoor nogal bang maar Shane hield vol dat iedereen altijd uiteindelijk van de 12, 15 en 18 meter hoge kliffen springt.

Nadat we eerst een rondje door het dorp hadden gereden, reden we richting de kliffen. Terwijl we er heen wandelden, riep Shane in een keer dat hij de staart van een redbelly snake zag, een hele gifitge slang. Hij is getraind in het vangen van slangen dus hij wilde de slang graag voor ons uit het hol proberen te lokken. Shane ging dus met een stok in het hol poken en wij stonden tien meter verder op en moesten wegrennen als hij er uit zou komen. Uiteindelijk zei Shane dat de slang onder de handdoek in het hol lag en liet ons een deel van de slang zien. Daarna ging Shane proberen de slang helemaal te laten zien. De slang zou of uit het hol komen, dan moesten we heel hard rennen (we moesten onze slippers alvast uitdoen) of hij zou terug in z'n holletje schieten. Dit was echt ontzettend spannend omdat de slang zo gevaarlijk is, helemaal als je niet echt fan bent van slangen zoals ik :p. Wij stonden daar dus met z'n zevenen enorm zenuwachtig terwijl Shane met z'n stok en handdoek bij het hol lag. Uiteindelijk kwam de slang dus uit het hol, ... en was van rubber. Wij waren wel allemaal gillend weggerend terwijl Shane lachend op de grond lag.

Na al deze spanning gingen we door naar de kliffen, waar het bleek dat de verhalen van de blessures nep waren en we van ongeveer 5 meter sprongen :), maar daar waren we erg blij me. Shane verteld dat hij hier eerst altijd een grap met krokodillen uithaalde, ik was blij dat hij die deze keer maar niet had gedaan :). Vervolgens liepen we door naar de echte kliffen van 15 meter, die dus in een keer weer wel bestonden. Hier waren twee jongetjes vanaf aan het springen dus wij gingen ons weer mentaal voorbereiden op het springen van de klif. Maar op het moment supreme gingen we er toch niet af, Shane zei dat het te gevaarlijk was en het nooit met backpackers deed. De tour was dus heel apart, je wist geen moment of iets nou echt of nep was, maar dat maakte het ook ontzettend leuk. Vervolgens reden we langs het enorme huis van de oprichter van het surfmerk Billabong en daarna gingen we richting het visvoeren.

De vissen die we gingen voeren waren volgens Shane verwant aan de Piranha en toen we ze brood voerden leek dat ook echt zo. Ze snaaiden het in seconden weg met het geluid van allemaal klapperende tandjes. Shane vertelde dat een meisje een keer haar zonnebril had laten vallen en die had geprobeerd te pakken maar dat de vissen haar hele arm hadden aangevallen. Toen zou Shane laten zien hoe ze reageerden op bloed want dan zouden ze helemaal gek worden. Shane opende een wondje op z'n hand maar toen hij naar voren leunde viel z'n arm in het water. Wij schrokken allemaal enorm en dachten dat de vissen zijn arm zouden aanvallen maar er gebeurde niks :p. De vissen bleken alleen zo te reageren op brood maar deden niks met mensen. Het was Shane dus weer gelukt om ons te laten schrikken :D.

Na het leuke verblijf in Yamba zijn we met de bus naar Byron Bay gegaan. Hier zijn we nu drie dagen. Gisteren ben ik met Leonore naar de vuurtoren gelopen en vandaag hebben Eline en ik gefietst. Morgen gaan we naar de volgende stad, Surfers Paradise. Hopelijk slapen we vanacht wat langer dan gisteren, toen de feestende Engelse backpackers iedereen gezellig wakker hielden :p. Cheers!

• 01 December 2016 - 21:23

Joke:

Nou Hessie wetende hoe dol jij op slangen bent, brrrr
    Maar ik ben blij dat Shane qua klifhoogte rekening houdt met bezorgde memmies