Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hesopreis - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hesopreis - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: Hes

Blijf op de hoogte en volg

25 Oktober 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi!

Deze week wordt het echt mn laatste week lesgeven. Ik heb er dus nog een week aan toegevoegd :). Vrijdag wordt de laatste lesdag en dan vertrek ik zaterdag of zondag. Ik ga via Kratie, in cambodja, naar Laos en dan naar Bangkok, waar ik op 15 november naar Sydney vlieg.

Dit weekend ben ik naar Angkor Wat geweest, dat was heel mooi! Ik ging samen met Hok, een andere teacher. We moesten heel vroeg opstaan want net als duizend andere mensen wilden we graag de zonsopgang zien bij de Angkor Wat tempel. De Angkor Wat tempel is een van de vele tempels en het hele gebied samen is naar deze tempel vernoemd. Naar schatting zou Angkor Wat ooit een stad van een miljoen mensen zijn geweest! Na het bezoek aan deze tempel gingen we naar Angkor Thom, deze tempel is vooral beroemd om alle vierkante zuilen met gezichten. Bij deze tempels waren ook allemaal apen, dat was erg leuk om te zien. Een van de apen probeerde de camerahoes van een vrouw af te pakken :p.

Na angkor thom zijn we naar nog 4 tempels geweest, Ta Prohm, Phea Kan, Neak Pean en nog eentje waarvan ik de naam ben vergeten. Ik vond zelf denk ik na Angkor Wat, Neak Pean het mooiste. De tempel zelf is wel heel simpel maar hij is helemaal omgeven door water en de weg er naar toe is erg mooi met een steiger door het meer.

In het park zijn heel veel toeristen, vooral bussen met Chinezen, Koreanen en Japanners, including zonnepetjes en selfiesticks. Gelukkig gingen zij vaak naar de standaard tempels en kwamen ze wat later in de ochtend, waardoor het bij sommige andere tempels heel rustig was. Bij de Ta Prohm tempel was het wel erg druk, deze tempel is beroemd omdat dit tempel is waar Tomb Raider is opgenomen. Er zijn een aantal bomen die over en door de tempel heen groeien en dat ziet er erg mooi uit.

Nadat we vijf tempels hadden beklommen en nog een stuk of vijf van een afstand hadden gezien, was ik wel een beetje tempelmoe. Gelukkig hadden we tussendoor wel even in wat hangmatten gehangen anders gaan alle tempels wel heel veel op elkaar lijken :). Aan het einde hebben we nog even bij een baray, een vierkant meer uit de Angkor periode, gegeten.

Gisteren ben ik naar HIV village geweest, dit is het dorp dat New Bridge, de NGO, ondersteunt. Cassandra, een van de vorige vrijwilligsters, haalt twee keer per jaar geld op voor New Bridge. Dit keer gaat het om medicijnen voor de mensen in het dorp en daarvoor heb ik foto's gemaakt en twee case studies geschreven. De mensen in het dorp zijn echt heel arm, ze leven in hele simpele hutjes. Dit was soms wel moelijk om te zien, vooral omdat de situatie voor veel gezinnen niet echt hoopvol is. Vaak is een van de ouders overleden of gehandicapt door de oorlog, waardoor er vaak te weinig eten is. We gingen bijvoorbeeld bij een man op bezoek die van de Khmer Rouge een chemische injectie had gekregen waardoor zijn benen verlamd zijn geraakt. Hierdoor kan hij niet meer werken. New Bridge ondersteunt dit soort gezinnen met eten en gratis onderwijs en bijvoorbeeld het bouwen van daken en waterputten.

De foto's van Angkor Wat staan op Facebook!

Hes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja & Australië

.

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2017

Laatste weken!

18 December 2016

Fraser Island en de Gold Coast!

29 November 2016

Surfen, slangen en kangaroes!

16 November 2016

Kampot & Bangkok!

08 November 2016

Cambodjaanse bruiloft!

Actief sinds 08 Sept. 2016
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 6598

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 18 Januari 2017

Cambodja & Australië

Landen bezocht: